Facebook Pixel

לגזור ולשמור: הדרכים הפשוטות לטיפול בכאבים

שירות הבריאות הלאומי של בריטניה פרסם שורה של טכניקות שיסייעו לכם להתמודד עם הכאבים בחייכם. וזה יותר פשוט ממה שאתם חושבים.

לאחרונה פרסם שירות הבריאות הלאומי של בריטניה רשימה של שיטות בדוקות לטיפול בכאבים, בין אם נפצעתם או נחבלתם בפעילות ספורטיבית ובין אם אתם סובלים מכאבים כרוניים ממושכים.

ספורט מתון: לא חייבים להסתער על ענפי ספורט נוקשים ומאתגרים ולשנות את שגרת היומיום שלכם. למעשה, גם הליכה יומיומית מתונה תעשה את העבודה, כמו גם מתיחות מתונות, שחייה אחת לכמה ימים, גינון ואפילו חוג ריקודי-עם או טנגו. העיקר שתיהנו. כידוע, ספורט מקל על הכאב באמצעות הפרשת אנדורפינים. כך או אחרת, חשוב להתחיל באופן הדרגתי.

לנשום אל הכאב: נכון, אי אפשר "לנשום" אל ברך כואבת או גב דואב, אבל תרגול מסוג זה עשוי לחולל פלאים. על הנשימה להיות עמוקה, איטית וממוקדת באזור הכואב. ככזו, היא גם תעניק לכם שליטה על הסיטואציה הכואבת ותביא לרגיעה כללית.

סוד הסחת הדעת: אם תהיו עסוקים במשהו אחר, הכאב עלול להידחק מעט הצדה. בחרו בתחביב או בפעילות שמסבה לכם סיפוק – כל אחד ואחת על פי תחומי העניין האישיים – מצילום ועד אספנות.

שתפו, דברו, היעזרו: לעתים, קל להישאר בכאב ולא לטרוח בקביעת תור לרופא, עמידה בתור ושאר ביורוקרטיות. במיוחד לאור העובדה שכאב עלול לגרום לנו להיות חרדים, עצבניים ומדוכאים. לכן, מפגשים עם פסיכולוג או כל יועץ אחר מתחום הנפש והרגשות יכול להקל על העניין. ובכלל, מומלץ לשתף את המצב עם חברים קרובים ובני משפחה, ולא לשמור בבטן. כדאי גם לבקש עזרה כשצריך. עוד כדאי לדעת כי קיימות קבוצות תמיכה רבות בנושא כאבים.

לישון טוב: גם אם בשעת הערב הכאב פוקד אתכם, חשוב לשמור על שגרה וללכת לישון גם במצבים אלו. למעשה, שנת לילה עמוקה עשויה אף להקל על הכאב, ולהיפך – מניעת שינה רק תחמיר אותו.

נפש רגועה: הררי מילים כבר נכתבו על הקשר ההדוק בין הגוף והנפש, ובכל זאת, חשוב להזכיר זאת שוב. כבר הוכח שתרגילי הירגעות, הרפיה ודמיון מודרך מקלים על כאבים כרוניים. מומלץ לעשות "סקר שוק" אינטרנטי ולבחור את השיטה שתתאים לכם יותר מכל – בין אם נשימה מודעת או ביו-פידבק ובין אם מדיטציה טרנסנדנטלית או מיינדפולנס. העיקר שתתמידו מדי יום, גם כאשר הכאב בעיצומו.

ולסיום, ההמלצה שלנו היא לטפל כמובן גם בכאב עצמו. אל "ארגז הכלים" הידוע של ההתמודדות עם כאבים, מתווספים גם מכשירים ביתיים מתקדמים לטיפול בכאבים, העושים שימוש בטכנולוגיות שעד לפני זמן לא רב נחשבו כמעט למסע בדיוני: אנרגיית לייזר נמוכה, גלי רדיו, ואנרגיה אופטית כפולה (אינפרה-אדום).

Related Posts
  1. 10 עובדות מפתיעות על כאב
  2. המיתוס של כאבי הזיקנה
  3. אז למי כואב יותר – לנשים או לגברים?
  4. הכל בראש: טריקים מנטליים להפגת כאב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *