הדרכים הטבעיות להקלה על כאבי מחזור

שינויי תזונה, עיסוי ממוקד ועיסוק ספורט מהווים דרך טבעית ויעילה להקלה על כאבי מחזור. כך תעשי זאת נכון

בואו נדבר על כאבי מחזור. כפי שרבות יודעות היטב, כאבים הנובעים ממחזור נפוצים מאוד. מדוע זה קורה? בזמן הווסת הרחם מתכווץ, במטרה להזרים ממנו דם. ההתכווצויות הללו גורמות לכאבים ואף לדלקת והפרשות המגבירות את הכאב.

לעתים, כאבים מופיעים גם בגב התחתון ובראש, ומלווים בבחילות. גורמים נוספים העלולים להחמיר את מידת הכאב כוללים תזונה לא מאוזנת, מתח וחוסר פעילות גופנית.

יש מי שעושות שימוש בתרופות לשיכוך כאבים, אך לאלו מתלוות בעיות כגון השפעה מועטה יחסית והתעלמות ממקור הבעיה. זאת לצד הצדדים השליליים יותר של תרופות לשיכוך כאבים, הכוללים אף התמכרות ונזק גופני.

מאידך, יש מספר פעולות פשוטות שניתן לבצע, כמו גם שינויי תזונה – שעשויים להקל על הכאבים.

התזונה הנכונה

תזונה נכונה ומאוזנת טובה לא רק בימי המחזור כמובן, אלא באופן כללי. אך ישנם כמה כללי אצבע שטובים לכולם, ונתחיל ממה שמומלץ להימנע ממנו: יותר מדי סוכרים ומלח, מזון בעל שומן רווי ומזונות מעובדים. שומן רווי, אגב, עלול לעודד דלקות, ובכך גם להגביר את רמת הכאב.

יש מי שמציעים גם להפחית קפה, אלכוהול, חטיפים מלוחים ושוקולד. שינויי תזונה הם עניין אישי ומומלץ להיוועץ באיש מקצוע, אך באופן כללי ניתן לומר כי אוכל שבבסיסו מזון מלא ועתיר סיבים תזונתיים עשוי לחולל שינוי לטובה. מה כן? פירות וירקות לרוב, מזון המבוסס על זרעים (כגון צ'יה, שהולכים והופכים להיות טרנדיים), דגנים מלאים ואגוזים מסוגים שונים, כמו גם דגים העשירים באומגה 3. כל אלו יאפשרו איזון הורמונלי.

בהקשר זה, כדאי לדעת כי שתיית מים מקלה על תסמיני נפיחות, מה שיביא להקלה בהתכווצויות הגורמות לכאבים. יש מי שממליצים ליטול תוספת של ויטמין B1. יש אף מספר מחקרים שמצאו כי הוא עשוי להקל על כאבים, במיוחד על כאבי מחזור. כך או אחרת, גם אם כל החודש אינך מקפידה על תזונה מבוקרת, מומלץ להתחיל לבצע שינויים אלו 3-4 ימים המחזור, ובכך להקל על הכאבים.

הספורט הנכון

אין זה סוד כי אימון גופני טוב לא רק לגוף אלא גם לנפש, וזאת בזכות האנדורפינים, המופרשים מבלוטת יותרת המוח ומסייעים להקלה על כאבים, כמו גם לשיפור מצב הרוח באופן כללי. כל אחת ואחת תמצא את הספורט המתאים ליכולותיה וצרכיה – בין אם אימון אירובי מפרך ובין אם כפילטיס, שחייה, רכיבה על אופניים או יוגה.

המגע הנכון

שיטות נוספות להקלת כאבי מחזור כוללים מסאג' באזור הגב והבטן התחתונה. תוספת של שמנים כגון שמן מרווה, לוונדר או בבונג יתרמו אף הם להקלה על כאב. מומלץ גם לרכוש כרית מתחממת ולהניח אותה על הבטן התחתונה, כדי להקל עם כאבי המחזור.

כדאי לדעת כי מכשיר אלפא קיור פלוס, העושה שימוש בשלושה מקורות אנרגיה, מחדיר גלי חום לרחם, מסייע להפחתת ההתכווצויות ומרפה את השרירים באזור. התוצאה: הפחתה משמעותית של הכאב, וחזרה מהירה לשגרה.

Related Posts
  1. 10 עובדות מפתיעות על כאב
  2. המיתוס של כאבי הזיקנה
  3. אז למי כואב יותר - לנשים או לגברים?
  4. הכל בראש: טריקים מנטליים להפגת כאב