חופשה נטולת כאבים

מתכננים לנסוע לחופשה בארץ או בחו"ל בתקופת החגים? כך תעבירו אותה עם הרבה פחות כאבים. וגם: מהו הפריט שאתה חייבים להוסיף למזוודה לפני הטיול הבא?

תקופת החגים יכולה לזמן בטלה גמורה, ומאידך – הזדמנות לברוח לחופשה מענגת, רגע לפני שמגיעים ימי "אחרי החגים".

אך עבור רבים, חופשות טומנות בחובן לא רק התרגשות וציפייה, אלא גם חששות מפני מצבי כאב שעשויים להפתיע, במיוחד אם מדובר בכאבים כרוניים. כי בימי שגרה אנו יודעים כיצד להתמודד עמם, אבל בחופשה, שכוללת אלמנט ניכר של חוסר ודאות? לא תמיד.

הנה כמה עצות שרצוי להפנים לקראת החופשה הבאה שלכם.

אתם והמזוודה: תלות הדדית

כשכואב לכם, אתם מתעבים את המזוודה הגדולה והכבדה, אבל מצד שני – בחו"ל היא כל עולמכם. לכן, כאשר אתם מרימים אותה – מתא המטען, ממסוע נמל התעופה או ממקומה שבחדר המלון – עשו זאת לאט, ובעיקר באופן הדרגתי. רוצים דוגמה? כאשר אתם מתכוננים להניף אותה אל מקום האחסון שמעל מושב המטוס – קודם כל הניחו אותה על המושב עצמו, ורק הרימו אותה מעלה. הבדל קטן בהרמה - הבדל גדול בכאב.

ובכלל, כדי להימנע מכאבי גב, כאשר אתם מגיעים למלון, מומלץ להניח אותה על משטח גבוה יחסית הסמוך אליכם, ולא ישירות על הרצפה, מה שיאלץ אתכם להתכופף.

וישנו כמובן הכלל שמתאים לכל משא שאתם מרימים: עשו שימוש בברכיים ולא בגב, בעת שאתם מרימים את הציוד שלכם. נסו גם לאזן את המשקל באופן שווה על שתי הרגליים, ושאו את המזוודה קרוב ככל האפשר אל גופכם.

מטיילים עם תרמיל גב? אם אתם סובלים מכאבי בגב התחתון, מומלץ לרכוש תרמיל איכותי, בעל תמיכה מיטבית בגב. כמו כן, יש לעשות שימוש ברצועות הנשיאה השונות, העוטפות את המותניים ואף את החזה. הכל כדי להקל על הגב.

כרית מתנפחת: לא רק לשינה

מעבר לעובדה שהיא לא תופסת מקום וגם לא משקל, כרית מתנפחת מהווה פתרון נהדר למניעת כאבים. אז נכון, אפשר לישון טוב יותר במטוס באמצעותה, אבל מומלץ מאוד להפוך אותה גם לכרית תמיכה לגב התחתון בזמן נסיעות ארוכות (ברכב או במטוס).

היתרון הוא שתוכלו לשלוט בנפח שלה באמצעות הניפוח, ולהתאים אותה לנוחות שלכם.בסיטואציות אחרות, היא תעניק תמיכה מצוינת גם לצוואר שלכם.

מנוחה בעירבון מוגבל

חופשה משמעה גם התניידות ממונעת ממקום למקום, מה שאומר ישיבה ממושכת. וכאשר יושבים זמן רב, לעתים גם ללא יותר מדי תנועה, הכאבים מגיעים לבקר. גם אם אינכם סובלים מכאבים כרוניים כלל. אז זוזו, נועו, מחתו אברים וחלצו עצמות בכל פעם שהדבר מתאפשר. במטוס, ברכבת וגם במכונית. עצירות לחילוץ עצמות מדי שעת נהיגה או פחות – יעשו לכם רק טוב. גם גופנית, גם פסיכולוגית.

תקועים במושב הרכבת? גם תנועות קטנות ותדירות בכפות הרגליים, בברכיים או בצוואר – יעשו את העבודה. מומלץ אפילו לשים תזכורת לכך בטלפון הנייד.

פינוק, פינוק, פינוק

חופשה היא פינוק לנשמה, אבל מה עם הגוף? עשו לעצמכם כלל: בכל חופשה, הזמינו לא רק חדר במלון או מקום בתיאטרון, אלא גם עיסוי מקצועי. כידוע, במלונות רבים פועלים מרכזי ספא שמציעים תפריט טיפולים עשיר. זה טוב כשיש כאבים, וזה טוב גם כשאין כאבים... וחשוב לא פחות: גם מכשיר "אלפא קיור פלוס" ישאיר את הכאב שלכם מאחור בזמן החופשה, הוא קל, קטן ופשוט לתפעול. שימו אותו במזוודה - ואתם מסודרים.

Related Posts
  1. 10 עובדות מפתיעות על כאב
  2. המיתוס של כאבי הזיקנה
  3. אז למי כואב יותר - לנשים או לגברים?
  4. הכל בראש: טריקים מנטליים להפגת כאב