קיץ נטול כאבים

הקיץ הוא הזמן שבו אנו מטיילים, משפצים, עובדים בגינה וחוזרים לכושר. השינוי בשגרת החיים הוא מבורך, אבל חשוב לשמור על כמה כללים בסיסיים כדי להרחיק מכם כאבים. כך תעשו זאת נכון

עונת הקיץ היא הזמן שבו אנו מפשילים שרוולים במלוא המרץ, יוצאים אל הטבע, עושים יותר ספורט וגם עובדים בגינה או אפילו מעצבים מחדש את הבית. בקטנה.

כל זה אומר שינוי בשגרת החיים, במיוחד בכל הקשור לתנועות הגוף שלנו.

ומאחר שלא כולנו מצויים בכושר גופני מצוין, הרי שכל ההתלהבות הזו והרצון לשינוי – עלולים להביא עמם פגיעות גופניות כאלו ואחרות – מגב תפוס או כתף כואבת ועד שבר או פציעה.

הסיבה לכך ברורה: הפעילויות החדשות לנו גורמות לעתים להפעלתם של שרירים שאנו לא מפעילים בשגרת היומיום הרגילה שלנו – בין אם אנו מבלים מול מחשב במשרד ובין אם אנו מבצעים עבודה פיזית למחייתנו.

כמובן, כל זה לא אומר שעלינו לחדול – להיפך! הרי אין כל ספק שספורט, גינון, טיולים ועבודות בית עושים טוב לגוף וגם לנפש. אה, והם גם שורפים קלוריות בצורה נהדרת...

אז בין אם אתם רוצים להגן על עצמכם מפני כאבים שנגרמים בעקבות הפעילויות החדשות ובין אם אתם כבר סובלים מכאבים כרוניים – חשוב לשמור על מספר כללים בכל הקשור לפעילות גופנית חדשה. הנה כמה מהם, על קצה המזלג:

להתחמם נכון, להתקרר נכון: יש להתייחס לטיול, לשיפוץ או לגינון כאל תרגילים גופניים. ולכן, חובה עליכם לבצע חימום לפני שמתחילים. בדיוק כפי שעושים לפני ריצה או שחייה למשל. זה אומר בעיקר מתיחות בחלקים שונים של הגוף, וחשוב לא פחות: יש גם צורך "לקרר" את המערכת לאחר הפעילות, כלומר למתוח שוב, ובעיקר – להרפות ולשחרר. אתם הרי לא רוצים להתעורר מחר בבוקר, אחרי שתילת הצמחים החדשים, עם גב תפוס וצוואר נוקשה.

הסוד הוא בגיוון: גיוון של פעולות גופניות חשוב בכדי להפעיל כמה מערכות של שרירים. כך, רצוי מאוד לשנות תנוחת עבודה כיד הדמיון הטובה, ולא להפעיל כל העת את אותה קבוצת שרירים. גם החלפת ידיים בעת צביעת הקירות תעשה את העבודה.

לעצור לפני הגבול: כל אחד ואחת יודעים מה גבולות היכולת שלהם. אז אל "תתפרעו", ואל תגיעו לקצה גבול היכולת שלכם. קשה לכם? עצרו לנוח, המשיכו מחר או פשוט בקשו עזרה מחברים או מבני משפחה. ואם מדברים למשל על טיולים, הרי לא תצאו למסלול של 10 ק"מ אם כבר שנה לא צעדתם יותר מ-5 קילומטרים ברציפות.

הכלי הנכון, התנוחה הנכונה: אם נחזור רגע לעבודות הבית – גינון, שיפוץ או צביעה – חשוב להצטייד מראש בכלי עבודה נכונים. שווה להשקיע עוד כמה שקלים ולרכוש כלי עבודה שיהפכו את החיים שלכם לנוחים יותר. זה יכול להיות פטיש עם ידית אחיזה ארגונומית וזו יכולה להיות מברגה משוכללת במקום מברג נושן. ובאותו עניין: גם תנוחות העבודה הן קריטיות. כך למשל, הקפידו להרים משאות באופן שאינו מעמיס על הגב, גם אם מדובר במשאות שאינם כבדים. מדוע? פשוט כי האפקט מצטבר, ואתם לא רוצים לסיים את יום העבודה עם גב עקום או ברכיים זועקות.

ואם כבר כואב לכם: לסיום, חפשו אחר פתרונות הפגת כאב יעילים יותר מתרופות, וללא תופעות לוואי. כך למשל, מכשירים המשלבים יחדיו טכנולוגיות של לייזר רך, גלי רדיו ואינפרה אדום. אלו מזרזים את פעולות התיקון העצמי של הגוף ומאיצים את תהליך הריפוי.

Related Posts
  1. 10 עובדות מפתיעות על כאב
  2. המיתוס של כאבי הזיקנה
  3. אז למי כואב יותר - לנשים או לגברים?
  4. הכל בראש: טריקים מנטליים להפגת כאב